Wiinblads autentiske og eventyrlige univers, kombinert med et moderne, funksjonelt formspråk frir til både nostalgiske samlere og nye generasjoner.
Maximalisten Wiinblad satte sin snirklende signaturstrek og sine fantasifulle kvinneansikter på mange forskjellige overflater, alt fra keramikk til scenografi og helhetlig innredning. Populariteten på 60- og 70-tallet var skyhøy, også internasjonalt. Wiinblads produkter har igjen blitt trendy og kule, gjennom Rosendahl Design Groups relanseringen og revitaliseringen av Bjørn Wiinblad anno 2015. 

Rosendahl Design Group setter kvinnene i sentrum. Wiinblad malte alltid øynene selv, uansett hvor mange ansatte han hadde. Kvinnene med poetiske navn, karakteristiske trekk og personligheter, er produsert på krus, termokrus, skåler, vaser, urtepotteskjulere, skjærebrett, lysestaker, kakebokser og brett. Formspråket er enkelt og organisk, og motivene er laget på hvit bakgrunn i seks gjennomgående farger som kan blandes på kryss og tvers, eller føres gjennom med forkjærlighet for én enkelt farge. Wiinblads signaturfarge blå, er naturligvis selvskrevet. Blått suppleres av fem andre tidløse farger: lilla, svart, grønn, gul og rød, slik den fargeelskende Wiinblad selv ville gjort det.

 

Kolleksjonen består av 47 nye Wiinblad-deler med motiver som er gjenskapt etter Bjørn Wiinblads originale strek, men satt inn i et moderne farge- og produktunivers som rommer en autentisk, men samtidig oppdatert fortelling om Wiinblad.

 

ARENDAL GLASMAGASIN HAR BYENS STØRSTE UTVALG AV DESIGN- OG MERKEVARER, OGSÅ BJØRN WIINBLAD 2.0