–Etter min mening har familiebedriften overlevd alle disse årene takket være en usvikelig tro på god service og kvalitet i alle ledd, forteller Arnt.

Det å velge seg ut en brille er ikke alltid lett, derfor har Corneliussen sørget for at alle deres ansatte er sertifiserte Brillestylister.

–Ut fra ansiktsform, stil og formål, finner vi en innfatning som passer til den enkelte kunde. Da legger vi spesielt vekt på fasong, størrelse og farge, men vi tar selvfølgelig hensyn til kundens brillestyrker også, forklarer Cecilia. Hun presiserer at kunden skal føle seg vel med brillen, og at de har muligheten til å låne med seg et utvalg innfatninger hjem om de skulle ønske det.

Arnt og Cecilia er stolte av det brede utvalget av innfatninger i butikken. Her finner man store merkenavn som Hugo Boss, Giorgio Armani, Ray Ban og Tom Ford. –Ettersom vi er en egeneid butikk, står vi fritt til å velge den brillekolleksjonen vi selv har tro på. Vi har derfor et stort fokus på danske merker, da disse har en perfekt passform til nordiske ansikter. Da tenker jeg på merker som Ørgreen og Fleye, for å nevne noen, utdyper den erfarne brillestylisten.

Hos Interoptik Corneliussen tar de ansatte seg god tid til hver enkelt kunde, også under synsundersøkelsen. Gjennom tre generasjoner har butikken satset på toppmoderne utstyr. Her kan man ta en Optos-scanning av øyet, slik at man får undersøkt hele netthinnen. En utvidet synsundersøkelse vil kunne avdekke ulike øyeproblemer på et tidlig stadium. –Dersom det dukker opp noe som krever videre behandling, henviser jeg videre til sykehus eller øyelege. Arnt forteller videre at en større del av arbeidsdagen nå for tiden går med til nytilpasning av progressive kontaktlinser. Altså kontaktlinser som man både kan se langt og nært med. Mange ønsker friheten som linsene gir, spesielt med tanke på fritidsaktiviteter, forklarer han. Teknologien beveger seg raskt på dette området – både når det kommer til komfort og styrkeområde.

Hos Corneliussen kan man altså føle seg helt trygg på at synet blir tatt godt vare på. –Fra synsundersøkelsen, utvelgelse av innfatning, til kunden har brillen på plass, skal en vite at vi gir oss ikke før kunden er fornøyd, avslutter eierne av Interoptik Corneliussen.